מהו פירזול לדלתות פנים ולמה הוא תורם לעיצוב?

כל דלת ודלת בנויה מכמה חלקים ומרכיבים שלכל אחד משמעות משלו. לצד גוף הדלת עצמו שיכול להיות עשוי מעץ מלא, מסיבית, פורמייקה או אפילו זכוכית יש גם חלקים נוספים כגון מנגנון הסגירה והנעילה, צירים וכדומה. בשורות הבאות נתמקד במיוחד בפרזול של דלתות הפנים ונראה כיצד הוא יכול לתרום לעיצוב.

דלתות, עיצוב ופרזול

לפני שנדבר על פרזול ראוי לתת את הדעת לקשר הכללי בין דלתות ועיצוב. דלתות פנים אינן רק אמצעי להפרדה בין חללים שונים ברחבי הבית. לדלתות של ימינו שיכולות להיות מושקעות מאוד יש חשיבות רבה ביצירת אווירה ואסתטיקה גם של כל חדר בנפרד וגם של כל החדרים ביחד.

האופי של הדלת מתקבל מהשילוב הנכון בין חומר הגלם של גוף הדלת לבין חלקי הפרזול השונים. חלקי הפרזול הללו כוללים כאלמנט מרכזי את הידיות שנועדו לפתיחת הדלת וסגירתה. לצד החשיבות של הידית בפתיחת וסגירת דלתות יש לה חשיבות מרכזית גם מבחינת העיצוב והסגנון. הידית היא חלק חשוב שמושך את העין ולכן ראוי להתאים לכל דלת ידית יפה שעשויה מחומר גלם עמיד.

אך לא רק ידיות הן חלק חשוב מהפרזול ולא רק להן יכולת להקנות לדלת מראה משופר ויפה יותר. חלקי פרזול חשובים נוספים כוללים גם את:

• הצירים (שמקבעים את הדלת למקומה ומאפשרים תנועה חלקה של הדלת).

• מנגנון נעילה.

• עיטורים שונים ודקורציות נאות (בדגמים מסוימים של דלתות).

איכות משופרת למראה מושלם

כאמור, דלתות כיום הם חלק מרכזי מעיצוב הבית ולכן אין פלא שראוי להשקיע באיכות גבוהה כדי לקבל מראה מושלם. במקרים רבים ניתן לזהות את דלתות האיכות הטובות ביותר (לעומת דגמים פחות איכותיים וסוג ב') באמצעות בחינה של חלקי הפרזול.

ידיות שעשויות חומרי גלם איכותיים ישמרו על צבעם ועל האסתטיקה שלהם לזמן ארוך. המראה של הדלת בעלת חלקי פרזול מצוינים יהיה יוקרתי יותר ומושקע יותר והדבר משתלב ברושם שיוצר עיצוב הפנים של הבית או הדירה. כאשר בוחנים ידיות שונות כדאי להתייחס בין היתר:

• לצבע.

• למרקם.

• לעיצוב – מעוגל, מרובע, עם חריטות וכדומה.

לסיכום, פרזול הדלתות הוא בחזקת מוטיב אסתטי חשוב לדלת מושלמת. בחירה נכונה תיצור מראה אחיד יותר, מותאם ויפה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Top