מה חשוב לדעת לפני שרוכשים דלת?

אם אתם עומדים לפני רכישה של דלת חדשה, ישנו סיכוי לא רע שאתם כבר מודעים לכך שמדובר בהחלטה לא קלה כלל וכלל. ישנם פרמטרים רבים שיש לקחת בחשבון והמבחר המסנוור לא מקל על קבלת ההחלטה בשום אופן. הכנו עבורכם מדריך קצר עם מספר טיפים שימושיים שיסייעו לכם לקבל את ההחלטה הנבונה ולבחור בדלת המתאימה ביותר עבורכם באופן אישי.

דלת במסגרת התקציב

הצעד הראשון בדרך לבחירת הדלת המתאימה ביותר עבורכם באופן אישי הוא קביעת מסגרת התקציב. כפי שציינו, בשוק הדלתות בישראל ישנם דגמים רבים מספור ובהתאם טווח המחירים רחב ביותר. החליטו מראש כמה כסף אתם מוכנים להשקיע בדלת ועשו מאמצים לעמוד בהחלטתכם.

סוג הגימור

קצרה היריעה מלהרחיב אודות כל אחד מסוגי הגימור הקיימים היום בשוק. מה שחשוב להבין הוא שלסוג הגימור ישנה השפעה מרחיקת לכת על המראה הסופי של הדלת ועל מידת העמידות שלה בפני שיני הזמן. בנוסף לכך כל סוג גימור ניחן בעמידות שונה בפני נזקי לחות ורטיבות, נזקים מכניים (חבלות ושריטות) ובפני חרקים מזיקים (טרמיטים למשל). מן הסתם סוג הגימור גם משפיע בצורה משמעותית על העלות הסופית של הדלת, קחו זאת לתשומת לבכם. בגדול מדובר על חמישה סוגים מרכזיים להלן:

  • ✔ גימור PLC.
  • ✔ גימור WPC.
  • ✔ גימור אפוקסי.
  • ✔ גימור פורניר.
  • ✔ גימור מלמין.

מידות הדלת

נכון, אולי זה נדמה כעניין טריוויאלי אבל אל לכם להקל בו ראש. לפני רכישת הדלת חשוב מאוד למדוד את פתח הבנייה ולהתאים לו את הדלת באופן מדויק. חשוב לדעת כי ישנם מבנים בהם הפתחים המיועדים לדלתות אינם סטנדרטיים.

כיוון הפתיחה ואלמנטים מפריעים

פרמטר חשוב שיש לברר לפני הרכישה שלעתים קרובות זוכה להזנחה שלא בצדק הוא כיוון הפתיחה של הדלת. כמו כן לפני הרכישה מומלץ לעמוד בחלל בו הדלת אמורה להיות ממוקמת ולשים לב שבטווח התנועה שלה לא ממוקמים רהיטים או אלמנטים עיצוביים שעלולים להפריע לה כגון שידה, ארון או גוף תאורה.

עיצוב הדלת

למרות שרבים מודעים לכך שדלת הכניסה של הבית מהווה מעין כרטיס ביקור שלו ולפיכך משקיעים רבות בעיצוב שלה, לא כך הוא הדבר בכל הקשור לדלתות פנים. אל לכם לזלזל גם במידת ההשפעה של דלתות הפנים על העיצוב הכללי של החלל. הקפידו לבחור בדלתות שהעיצוב שלהן יתכתב עם העיצוב של החדר וכמובן שגם עם העיצוב הכללי של הבית.

מידת הבידוד האקוסטי

נקודה חשובה שיש להתייחס אליה היא היכולת של הדלת לבודד מפני רעשים. במידה ואתם מחפשים לחדר העבודה הביתי שלכם, הדבר חשוב שבעתיים.

אחריות על ההתקנה והחומרים

גם הדלת המעוצבת ביותר והחזקה ביותר לא תשביע את רצונכם אם מקץ שנה של שימוש תפסיק לתפקד בצורה חלקה ויעילה. אי לכך כאשר אתם רוכשים דלת, וודאו שאתם מקבלים תעודת אחריות הן על החלקים והן על עבודות ההתקנה כדי שיהיה לכם אל מי לפנות במקרה הצורך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Top