איך תתאימו את הדלת לחלל הבית?

התאמת הדלת לחלל הבית

עיצוב הבית בצורה נכונה לוקח בחשבון מרכיבים שונים והופך אותם לבעלי איכויות של יופי ואסתטיקה שחורגים מסך החלקים. בין היתר יש לקחת בחשבון שלא רק פריטי ריהוט שונים או צבעי הקיר נותנים את האווירה הסגנונית של הבית. גם לבחירת הדלתות בצורה נכונה יש יכולת להשפיע ולקחת את עיצוב הבית לגבהים חדשים.

בשורות הבאה נבחן כמה היבטים שיכולים לסייע בהתאמה נכונה יותר של התאמת הדלת לחלל הבית. בין היתר נתייחס להלן להתאמת צבעים, להתאמה למערכת הישיבה והריהוט וכן לסגנון העיצוב הכללי.

התאמת צבעים

על מנת להתאים נכון יותר את הדלתות השונות (דלת הכניסה ודלתות הפנים) לחלל הבית יש לקחת בחשבון ראשית לכל את הצבעים המועדפים. לעניין זה ישנן שתי גישות שונות: גישה אחת מתייחסת לדלתות כאל המשך של הקירות ולכן מעדיפה את הבחירה בצבע דומה או זהה. הגישה השנייה חופשית יותר ובהחלט מאפשרת לבחור דלת בצבע מנוגד לצבע הקיר או כזה שמשתלב עימו בצורה מעניינת, שונה וייחודית. מובן שעל כל אחד למצוא את הגישה המועדפת עליו וכדי לא לטעות ניתן להיעזר בדוגמאות של צבעים, קטלוגים או מניפות צבעים.

התאמה למערכת הישיבה

מלבד התאמה בין צבע הקיר לצבע הדלתות השונות, חשוב להתאים דלתות מרכזיות בבית גם למערכות ריהוט. דלת פנים המובילה אל חדר האורחים או אפילו דלת כניסה חשוב מאוד להתאים לאופי מערכת הישיבה, למשל. במיוחד כאשר טורחים ומקפידים לבחור מערכת ישיבה איכותית לסלון לא כדאי לקלקל את האפקט עם דלת בעיצוב שלא משתלב. ריהוט מסיבי, למשל, לא יתאים לדלתת בעיצוב קליל ולהפך. כאשר משלבים נכון בין מערכת הישיבה לבין הדלת מרגישים את התוצאות בעיניים ובאווירה הנעימה והמסוגננת יותר.

עיצוב הקליל הכבד או המעוצב

היבט חשוב נוסף שיכול לסייע בהתאמה נכונה יותר של הדלת בבית לחלל כולו טמונה בשילוב נכון בין אופי העיצוב הכללי כפי שמתבטא באריחי הרצפה, באופי המטבח, בסגנון הריהוט שבחדרים השונים. ישנם בתים שבהם העיצוב יהיה קליל וצעיר, באחרים הוא יהיה יותר קלאסי או אפילו במראה כבד יותר ויש בתים שבהם ישנה הקפדה על אלמנטים מעוצבים בנוסח חדשני, כפרי וכדומה.

את כל ההיבטים הללו ניתן למצוא גם בעיצוב הדלתות המודרניות, שיכולות להיות עשויות עץ מלא, עץ מחופה, חומרים סינטטיים, שילובים שונים ועוד. מי שישכיל לתכנן מראש את אופי העיצוב בצורה תואמת ייהנה מזרימת אנרגיה נכונה יותר בין החדרים, ממראה אסתטי נכון יותר ואווירה נעימה, מוקפדת ואחידה.

דלת מעוצבת מתוך קטלוג או בעיצוב אישי>>>

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Top