אלמנטים עיצוביים בדלתות פנים

עיצוב פנים של הבית אינו מוגבל רק לצבע הקירות ולגובהם, לרצפה נוצצת או אפילו לריהוט מרשים. בבית מעוצב בקפידה, כל אלמנט מקבל את הסגנון הייחודי שלו, וההרמוניה בין פריטי הריהוט בבית, צבע הקירות, התאורה והאביזרים הדקורטיביים בבית, הופכים חלל משעמם – למהמם.

אחד האזורים שנוטים לשכוח בעיצוב הבית הוא הדלתות הפנימיות. בעוד הדלת הראשית יכולה להיות מושקעת ביותר, לעיתים הדלתות הפנימיות כוללות צבע אחיד ללא ריקועים, והן שוברות את העיצוב המדוקדק של הבית. אז איך ניתן לשדרג את דלתות הפנים בבית?

שילוב זכוכית בדלתות

חלונות זכוכית יכולים לשדרג כל דלת פנים – החל מצוהר יחיד בחלקה העליון של הדלת, המאפיין במיוחד חדרי שירותים ואמבטיה, בהם אנו מעוניינים לראות בבירור אם מישהו כבר משתמש בחדר, וכלה בעיצובי זכוכית צבעונית, מעין ויטראג', המשדרגים את עיצוב הדלת ומשווים לה מראה של יצירת אמנות. כמו כן, ניתן להשתמש בזכוכית אטומה המורכבת לאורך מרכז הדלת ולהוסיף לה ריקועי מתכת או עץ מרשימים.

אוהבי הקלאסיקה יוכלו לבחור בסגנון מרוקאי הכולל חזרה על תבנית קבועה המודפסת על הזכוכית, כאשר הזכוכית המוצבת במרכז הדלת בעלת חלק עליון מעוגל וחלק תחתון מיושר ומזכירה חלונות של טירה עתיקה. בעיצוב זה אין חובה להשתמש דווקא בזכוכית ובמקומה ניתן להשתמש באחד מהחומרים הבאים:

  • קרמיקה המשתלבת בויטראג'
  • פלסטיק שקוף המזכיר זכוכית צבעונית
  • PVC חזק המשתלב בדלתות בצבעים כהים

היה משקוף?

העיצוב המודרני כולל דלתות המשתלבות בקיר ללא משקוף, ומשמשות כדלת נסתרת שאינה שוברת את הקו האחיד של הקיר. דלת נסתרת מודרנית יכולה להיות מעוצבת בשילוב צבע או טקסטורה שונים, או להיות העתק מדויק של הקיר מסביבה. ניתן להשתמש בדלת נסתרת בחדרים היוצאים ישירות מהסלון או מפינת האוכל, או אפילו להסתיר ארון מאחוריה.

דרך נוספת לעצב דלת נסתרת היא שימוש בקיר עץ מלא המפריד בין החדרים, כאשר הדלת העשויה מאותו עץ משתלבת בקיר, או כדלת המורכבת ממראה ומשתלבת במראה המכסה קיר שלם בחללים גדולים. בבתים פרטיים הכוללים יציאה לגג או למקלט, נהוג להשתמש בדלתות נסתרות נעולות על מנת להסתירן מילדים קטנים בבית.

שילוב אבן טבעית במבנה הדלת

אם התקציב אינו מהווה שיקול משמעותי בבחירת העיצוב, ניתן לבחור בעיצובים יוקרתיים ויקרים יותר. בבתים בעיצוב כפרי או בעיצוב יוקרתי ניתן להשתמש באבנים טבעיות שונות על מנת לשבור את המראה המשעמם של דלת העץ. ניתן להשתמש בשיש טבעי מגרניט המשתלב בעץ מלא, או אפילו באבני פסיפס המשולבות במראות קטנות ליצירת אפקט נוצץ לדלת הפנימית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Top