דוגמאות לפרזולים שונים עבור דלתות

לדלת תפקיד פונקציונלי מוגדר ועיצוב כולל שיכול להיות מרשים, אבל הדלתות ממש אינן מסתכמות בכך. כשזה נוגע לדלתות, המציאות מראה שהמפתח (לעיתים תרתי משמע) נמצא בפרטים הקטנים. אביזרי הפרזול השונים של הדלת מקבלים תפקיד משמעותי בקביעת התפקוד שלה והמראה שלה גם יחד, ולכן חשוב לשים עליהם דגש במעמד הבחירה של הדלת. אז מהם הפרזולים המרכזיים עבור דלתות?

ידיות

כשרוכשים דלת פנים לבית, צריך לראות – אפילו כצעד ראשון – עם איזו ידית היא מגיעה. חומר הגלם של הידית, כיאה לעולם הפרזול, נוטה להיות מתכתי: ברזל, נירוסטה או אלומיניום הן הבחירות הנפוצות. בכל הנוגע לידיות, צריך להבחין גם בצורת הידית: היא יכולה להיות עגולה, ישרה אך גם מיוחדת הרבה יותר. סוג הידית וצורתה גם ישפיעו על האופן בו יש לפתוח אותה. למשל: סיבוב לצד ימין (במקרה של ידית עגולה), הורדה של הידית כלפי מטה וכן הלאה.

הכלל המנחה שלכם צריך להיות שרכישה נכונה של ידיות תקל על השימוש בדלת ועל העמידות שלה לאורך שנים. כאשר משתמשים בידית שהאיכות שלה מוטלת בספק, עלולים לא רק להידרש להחליף את הידית חדשות לבקרים, אלא אף להרוס את כל מנגנון הפתיחה של הדלת, או אפילו את הדלת כולה.

מנגנוני הנעילה של הדלת

פרמטר נוסף שיש להתבונן בו במעמד הבחירה של הדלת הוא מנגנון הנעילה של הדלת או מנדנון הפתיחה שלה, הנכנס אף הוא לקטגוריה של מוצרי פרזול. אפשר למצוא סוגים שונים של מנגנונים, חלקם מגלמים את מיטב הטכנולוגיה: למשל, דלת המבוססת על מנגנון מגנט או על כפתור מובנה. לצד אלה, יש דלתות "מסורתיות" יותר אשר מנגנון הפתיחה שלהן נעשה באמצעות סיבוב המפתח.

המנגנון הזה, מעצם ההגדרה שלו, אינו נראה בחלקו הגדול לעין. ובכל זאת, גם במקרה הזה אסור בתכלית האיסור להתפשר על החומרים בהם בוחרים. חשוב לבחור במנגנוני נעילה מחומרים מתכתיים חזקים ועמידים, מה שיאפשר לדלת להישמר לאורך שנים ואף יקשה את הפריצה שלה או יהפוך אותה לבלתי אפשרית. אחרי הכול, אסור לשכוח שדלתות (ובעיקר דלתות כניסה) נועדו לספק לנו הגנה.

אז מה עושים?

נקודת ההתחלה שלכם צריכה להיות פנייה לחברות הפועלות בתחום הדלתות, או לחילופין – בתחום הפרזול (פעמים רבות התחומים המקצועיים האלה הולכים יד ביד). מומלץ לראות את התמונה המלאה ביחס לדלת, לתת את הדעת על השילוב שבין הפרזול לבין יתר מאפייני הדלת ובכל מקרה לא להתפשר בקבלת ההחלטות. רכישה של דלת אמורה לשמש אותנו למשך שנים ארוכות, וכך גם כל מה שנוגע לחלקי הפרזול המרכיבים אותה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Top